Tematyka postów:
1. Poleć na swojej ściance:
– znajomy lub polecany zespół;
– współpracującą firmę (np. studio nagrań, wytwórnię);
– koncert, wydarzenie, które może zainteresować Twoich fanów;
– tematyczną grupę na Facebooku;
– artykuły z serwisów zewnętrznych.
2. Sondy, ankiety – pytania prowokują odpowiedzi i dyskusję – np.:
– W jakich miastach chcecie, abyśmy zagrali?
– Który kawałek z płyty przypadł Ci najbardziej do gustu?
– Z którego serwisu streamingowego korzystasz najczęściej?
– Z jakich miast pochodzicie?
– Jakiego artystę polecacie?
3. Przy okazji grania koncertu w innym mieście zapytaj w poście o ciekawe miejsce do zobaczenia lub o to, gdzie można zjeść coś dobrego.
4. Autopromocja – np. co siódmy wpis dodaj post z linkiem do serwisu streamingowego lub sklepu z muzyką czy merchem. Do linku dodaj krótki opisowy tekst, najlepiej wzywający do działania (kup, zasubskrybuj) oraz dobrą grafiką, jeśli dodany adres nie generuje takowej. Pamiętaj, aby wyglądało to schludnie i zachęcająco.
5. Zorganizuj konkurs z nagrodą w postaci np. podpisanej płyty, gadżetu, koszulki czy biletu na koncert.
6. Jeśli posiadasz gadżety zespołowe, zaprezentuj je w poście.
7. W sieci pojawiła się recenzja twojej płyty, wywiad czy informacja o koncercie — zamieść o tym post.
8. Generuj i zamieszczaj dobrej jakości treści z życia artysty. Twórz tematyczne galerię i je aktualizuj:
– filmy z koncertu, na scenie i poza nią;
– sesje fotograficzne;
– zdjęcia z przeróżnych sytuacji.
9. Promuj znane Ci akcje humanitarne – Twoi fani chętnie dołączą.
10. Promuj w postach stronę swojego wydarzenia (koncertu, trasy) i sprzedaż biletów. Staraj się zachęcać fanów do uczestnictwa w wydarzeniu, poinformuj ich o miejscu, atrakcjach, sprzedaży merchu.
11. Napisz post z życzeniami urodzinowymi dla członka zespołu. Fani chętnie dołączą się do życzeń.
12. Zamieszczaj cytaty i sentencje swoich mentorów w formie krótkiego tekstu na wybranym z dostępnych tle.
13. Twórz transmisje live (koncerty, wypowiedzi, zaproszenia). Możesz to zrobić poprzez zewnętrzne serwisy lub bezpośrednio na Facebooku (ikona “na żywo”). Zamiast pisać, czasami nagraj wypowiedź, w przekazie na żywo przekażesz więcej emocji.