Większość artystów posiada stronę na Facebooku, na której z różną intensywnością publikuje posty i tworzy wydarzenia. Nie wszyscy jednak potrafią w optymalny sposób zaangażować fanów, zapaść im w pamięć, stworzyć więź. Często też fanpage traktowany jest jak tablica ogłoszeniowa, miejsce do natrętnej autopromocji czy publikowania materiałów niskiej jakości.

Fanpage artysty powinien być oddzielony od prywatnego profilu. Na tym pierwszym możesz kreować wizerunek i sposób, w jaki fani Cię postrzegają, drugi zaś jest dla znajomych i rodziny.

Głównym celem fanpage’a jest dialog artysty z fanami, prezentacja twórczości i zdobycie nowych oddanych fanów, którzy przyjdą na koncerty, kupią płyty, merch, będą korzystać ze streamingu itd.

Uzupełnij informację o artyście

Po założeniu strony uzupełnij jak najszerzej informację o artyście. Stwórz silną markę wizualną za pomocą zdjęcia w tle i zdjęcia profilowego. Pamiętaj, aby dodać obrazy wysokiej jakości, czyli takie, które robią dobre pierwsze wrażenie. Dodaj w tle zdjęcie artysty czy zespołu, okładkę najnowszej płyty, rozpiskę trasy koncertowej. Warto pamiętać, że zdjęcia ludzi budzą więcej emocji niż tekst czy grafika. Zdjęcie profilowe to najczęściej logo lub zdjęcie artysty czy zespołu.

Pod zdjęciem profilowym na Facebooku umieść krótki – składający się z jednego bądź dwóch zdań – zachęcający opis swojej działalności artystycznej. W tej sekcji liczy się przede wszystkim kreatywność. Właściwe dobrane słowa pomogą odwiedzającym dołączyć do Twojej społeczności fanowskiej.

Skonfiguruj w pełni dział „informacje” i podaj dane, którymi dysponujesz. Opcje w tym dziale zmieniają się dość dynamicznie – dzisiaj jest pole dla członków zespołu, jutro będzie inne. Niezależnie od opcji staraj się podać jak najwięcej aktualnych danych i wypełnić stosowne pola.

Dostosuj adres URL strony w polu “nazwa użytkownika”, tj. zamiast www.facebook.com/nazwa-uzytkownika123456789012345 ustaw www.facebook.com/nazwa-uzytkownika. W kategorii „informacje” znajdziesz też pole do podania kategorii, którą reprezentujesz. Podanie odpowiedniej kategorii pomaga Facebookowi prezentować fanpage właściwym osobom we właściwym czasie, dzięki czemu artysta może dotrzeć do bardziej zaangażowanych odbiorców. W branży muzycznej najczęściej występującymi kategoriami są: zespół, muzyk, zespół/muzyk. Można jednocześnie wybrać do trzech.

Koniecznie podaj adres e-mail, adres oficjalnej strony WWW i numer telefonu. Jeśli nie dysponujesz adresem siedziby, możesz wyłączyć funkcję, która wyświetla odwiedzającym mapę i adres. Im bardziej się uwiarygodnisz, tym lepiej potraktują Cię algorytmy. W przyszłości będziesz mógł łatwiej zweryfikować swój profil, a co za tym idzie – uzyskać oznaczenie potwierdzające weryfikację. Prestiżowy niebieski ptaszek przy zdjęciu profilowym potwierdza, że jest to autentyczna strona danego artysty.

Poznaj swoich fanów

Wiesz, że lubią twoją muzykę, ale czy wiesz co lubią jeszcze? Często jest tak, że wspólnych zainteresowań jest dużo i wystarczy dzielić się na Facebooku rzeczami, które interesują artystę. Czasami warto pomyśleć nad ankietą, by lepiej poznać odbiorców. Możesz uzyskać wiedzę o tym, ile mają lat, gdzie mieszkają, jakich jeszcze lubią wykonawców itp.

Obowiązkowo jednak trzeba przeglądać statystyki strony i opublikowanych postów, szybko wyciągniesz wnioski które treści najbardziej interesują odbiorców twojego fanpage’a. Pomoże to określić, na jakie rodzaje treści zareagują fani i jakie powinieneś tworzyć.

Jak działają statystyki stron, dowiesz się z oficjalnej strony pomocy na Facebooku
https://www.facebook.com/help/794890670645072 i z wielu innych publikacji w sieci.

Pozostałe artykuły

Share in
Tagged in