Czas publikacji

Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku? Jest to częste pytanie, w związku z którym przeprowadzono wiele badań. Niestety nie ma na to jednej prostej odpowiedzi, to wszystko uzależnione jest od grupy odbiorców i ich zachowań.

Jeśli publikujesz, gdy Twoi docelowi odbiorcy są online, jest większe prawdopodobieństwo, że zobaczą Twój post i na niego od razu zareagują. Jeśli w krótkim czasie post nabierze paliwa w postaci interakcji, to algorytm uzna go za angażujący i wyświetli większej ilości osób.

Aby określić optymalny czas publikacji, najlepiej przeglądać w czasie statystyki postów i samemu wyciągać wnioski (zarządzanie stroną → statystyki → posty). Do podanego czasu w statystykach (czas pacyficzny) musisz dodać 10 godzin. Można też podejrzeć godziny publikacji postów u innych znanych artystów.

Jeśli potrzebujesz nakierowania, poniżej znajdziesz parę wskazówek:
– publikuj w czasie rozprężania, kiedy ludzie myślą już o czasie wolnym czy weekendzie;
– w dni powszednie i soboty publikuj między 13 a 16;
– im bliżej weekendu tym rozprężenie rośnie, dlatego czwartek i piątek są jeszcze lepszymi dniami na publikację;
– publikuj również w święta i dni wolne od pracy.

Publikowanie w czasie aktywności fanów to dobry pomysł, lecz nie gwarantuje samo w sobie sukcesu wpisu. Jest to czynnik, który da najlepsze efekty w połączeniu z interakcjami w poście, dlatego zadbaj o angażujące treści.

Częstotliwość zamieszczania treści

W biznesie zaleca się publikować co najmniej raz dziennie. Najważniejszym celem jest podtrzymywanie zainteresowania użytkowników. Nowi fani otrzymują priorytetowo posty ze świeżo polubionej strony, co oznacza, że jeśli nie ma nowych postów, algorytm podstawi treści z innych stron pasujących do profilu użytkownika. W biznesie robienie wolnego miejsca dla konkurencji jest nie do przyjęcia.

Innym czynnikiem, który napędza częste publikowanie jest to, że Facebook nie tworzy sam treści, polega na treściach tworzonych przez jego użytkowników. Dlatego też zależy mu na częstych publikacjach i dostarczaniu użytkownikom wyselekcjonowanych i dopasowanych treści.

W branży muzycznej, mimo że algorytm działa tak samo dla wszystkich, nie tworzy się postów jeden za drugim. Artyści publikują, gdy się coś dzieje w ich karierze lub mają coś do przekazania. Nie należy zapominać, że Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową i wielu artystów korzysta z paru platform jednocześnie.

Porady, wskazówki, tipy

– stwórz post z linkami do stron ze swoją muzyką (sklepy, streaming) i przypnij go na górze strony; daj użytkownikom możliwość zapoznania się z Twoją twórczością od razu po wejściu na Fanpage;
– jeśli twoja twórczość skierowana jest do społeczności międzynarodowej, dodawaj posty w innych językach (opcja „napisz post w innym języku”); kolejnym rozwiązaniem jest prowadzenie drugiego fanpage’a w obcym języku;
– w postach wstawiaj wizytówki (@nazwakonta), właściciel konta otrzyma informację o tym fakcie i z dużym prawdopodobieństwem zareaguje na post;
– linkuj do wybranych, ciekawych wpisów na FB z innych stron;
– w wiadomościach e-mail informuj fanów o ciekawym wpisie na Facebooku;
– staraj się nie zamieszczać grafik z dużą ilością tekstu; sprawdzisz to na stronie https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay;
– dopasuj grafikę do typu posta, podpowiedzi znajdziesz na stronach typu https://www.facebook.com/rozmiarygrafik;
– nie wszystkie osoby, które polubiły wpis są twoimi fanami; podejrzyj, kto wykonał interakcję i zaproś osoby, które jeszcze nie polubiły strony;
– pamiętaj o dodawaniu do postów wzmianek (@nazwakonta); podmiot wymieniony w poście zostanie o tym poinformowany i często możesz liczyć na reakcję z jego strony;
– przypinaj ważne posty na górze swojej ścianki, unikniesz sytuacji, kiedy ważna informacja zginie w morzu innych treści;
– udostępniaj posty na swojej osobistej stronie FB, zaproś przyjaciół i rodzinę do polubienia i dzielenia się wpisem; nie lekceważ żadnej interakcji, nie ograniczaj zasięgu;
– dodawaj do wpisów hashtagi (#słowo), nie więcej niż 10, najlepiej w przedziale 5-7; utwórz zestaw hashtagów, które będą odzwierciedlać artystę i używaj ich zgodnie z tematyką posta; potraktuj hashtagi jako kategorię dla postów np. #koncert powinien znaleźć się w każdym poście dotyczącym koncertów;
– ucz się i podglądaj działania innych stron; zawsze szukaj sposobów, aby rozwinąć stronę, biorąc inspirację od tych, którzy robią to najlepiej!

Więcej na ten temat

Share in
Tagged in