Większość artystów posiada stronę na Facebooku i z różną intensywnością publikuje posty i tworzy wydarzenia. Nie wszyscy jednak potrafią w optymalny sposób zaangażować fanów, zapaść im w pamięć, stworzyć więź. Często też Fanpage traktowany jest jak tablica ogłoszeniowa, miejsce do natrętnej autopromocji czy publikowania materiałów niskiej jakości
Read moreInterakcje i posty
Facebook premiuje społecznościową aktywność. Strony i treści, które angażują użytkowników, mogą liczyć na zwiększony zasięg. Post z dobrą interakcją społeczną dotrze również do osób, które jeszcze nie polubiły strony artysty – daje to przypływ nowych fanów. Z drugiej strony, posty i strony o małym zaangażowaniu będą miały ucinane zasięgi i nie dotrą nawet do wszystkich osób, które stronę polubiły.
Read morePomysły na angażujące posty
Aby fanpage się rozwijał, trzeba tworzyć interesujące i angażujące treści. Problemem może wydawać się to, jakiego typu treści mają to być, aby fan się nie znudził. Znudzenie prowadzi do braku reakcji na posty, a brak reakcji skutkuje po czasie tzw. „martwym fanem”, który mimo że lubi artystę, nie widzi już jego postów na swojej ściance.
Read morePorady, wskazówki, tipy
Jaki jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku? Jest to częste pytanie, w związku z którym przeprowadzono wiele badań. Niestety nie ma na to jednej prostej odpowiedzi, to wszystko uzależnione jest od grupy odbiorców i ich zachowań.
Read more